Eiwitrijk ontbijt: wat zijn je opties?

Eiwitten zijn een onmisbaar onderdeel van een gezond dieet. Des te meer wanneer je veel inspanning levert en wanneer je ouder wordt. Eiwitten zijn namelijk de bouwstenen voor een hele hoop dingen die je lichaam hard nodig heeft, zoals weefsels, enzymen en nog veel meer.

Het kan daarom prettig zijn om je dag goed te beginnen met een eiwitrijk ontbijt. Maar welke opties zijn er eigenlijk? Je broodje met hagelslag of jam kun je natuurlijk beter laten liggen, maar wat is er nog wel?

Lees het in dit artikel!

Eiwitrijk ontbijten

Er zijn verschillende manieren om eiwitrijk te ontbijten, afhankelijk van hoe veel tijd je hebt en in hoeverre je een keukenprins(es) wil zijn in de ochtend. We hebben een kleine ordening gemaakt op bereidingstijd, zodat jij precies kunt vinden wat je zoekt.

Bereidingstijd <5 minuten:

  • Eieren (gebakken of gekookt) 
  • Tonijnsalade (met yogonaise en een rood uitje)
  • Eiwitshake (bijvoorbeeld Gaia Insect Protein)
  • Boterhammen met kaas, vlees(vervangers), vis, eieren of huttenkase
  • Griekse yoghurt/kwark met fruit

Bereidingstijd 5-10 minuten:

  • Verschillende toepassingen van je favoriete duurzame eiwitpoeder, zoals eiwitrijke- pannenkoeken of -wafels 
  • Havermout met pindakaas en noten

Conclusie

Eiwitrijk ontbijten hoeft geen grote klus te zijn. In de bovenstaande lijst hebben we een aantal opties voor je op een rijtje gezet, maar hier houdt het natuurlijk niet op. Blijf vooral experimenteren en vraag mensen in je omgeving wat voor ontbijt zij maken om zo zelf nieuwe inspiratie op te doen.

Laat een reactie achter